Dag 01 - om mig


Jag är 95a och föddes den 10 september. Bodde i göteborg där jag föddes sen flyttade jag tll Kungsbacka där jag nu bor när jag var 6, och skulle börja nollan, eller förskolan eller vad man säger.

Jag är oftast ganska glad, men ibland kan jag självklart få lite ryck men vem kan inte det? Man har ju sina dagar haha, men jag är ganska positiv till det flesta och är ganska öppen för nya saker, däremot tycker jag det är svårt att "lära känna" nya människor, jag vet inte varför men har alltid tyckt det, fast nu i efterhand så är jag ju glad att jag lärde känna dom som är mig närmast just nu. I skolan är jag helt okej, har normala betyg, mest G och några VG, och jag tänker söka samhäll/media, barn/fritid eller ekonomi/juridik, och då är det ju här i kungsbacka jag kommer gå. För det är liksom det jag är intresserad av, jag vill bli advokat men utbildningen är ju väldigt lång så jag vet inte riktigt..

Jag spelar handboll, och har gjort det sen jag var 10. Tyckte det var roligare när jag var mindre men nu går jag mest kvar för att hålla uppe konditionen och att alla mina kompisar går där, in princip i alla fall, klart jag tycker handboll är kul men det är inte direkt så att jag lever för det. Liksom två tre handbollsträningar i veckan räcker gott och väl, sen gillar jag att gå till gymmet också. Jag är väldigt liten för att vara 95a, jag är 1.65 ungefär och det är ju inte så kort men är ganska liten till storleken och det har jag alltid varit, men det är sån jag är och jag har lärt mig att acceptera mig själv.

Jag är inte ute och festar och sånt, är ingen sån tjej som vill dra ut och dricka och bli spyfull och göra bort mig, är hellre då hemma med kompisar och har det mysigt, eller är ute och hittar på andra saker, hellre det än att skämma ut sig. :)
Det var lite om mig. Sen är det ju andra punkter som också kommer handla om mitt liv osv!

Gör mig glad? (a)
Postat av: emma

sofia förlåt men måste bara säga.. man gör inte bort sig för att man festar? Klart man blir lite lullig/glad när man festar, men om man blir aspackad, spyr mår skit dagen efter varje helg, är det inte lika normalt.

2010-12-01 @ 23:13:13
URL: http://emmaabg.blogg.se/
Postat av: Anonym

Jag tycker det är tufft att våga säga som du gör och avstå från att bli full och iallafall riskera att göra bort sig. Stå på dig!!

2010-12-02 @ 15:35:49
Postat av: sofia

Emma, Jo man kan ju göra bort sig, iaf vad jag har hört om vissa, spy bland folk hur mysigt är det då? ;) Jag tycker iaf så och står för det!

Anonym, Tack!!

2010-12-03 @ 15:36:09
URL: http://sofiaengqviist.blogg.se/

:

Namn:
kommer du tillbaka?

E-postadress: (som bara jag ser!)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0